Allergivänlig katt

Alla inlägg under juli 2011

Av Rebecca - 31 juli 2011 17:19

  Alla låg och sov på min säng.. Jag ställde in lite kokt ägg i rummet men de märkte mig inte. Men en liten stund senare så vaknade alla som på beställning. De hoppade en efter en ner och sprang fram till tallriken. Smilla tröttnade snabbt och satte sig och åt torrfoder istället. Men de andra satt där och smaskade länge! Jag kan helt klart fastställa att löskokt ägg och en absolut favorit i det här gänget   

Av Rebecca - 31 juli 2011 16:46

Tiden går fort, de är redan 6 veckor!   Började göra en personlig Scrapbooking med alla kattungarna när det föddes. Just nu finns det bilder på när de är 24h och 3 veckor. Så tänkte att jag skulle sätta dit dessa 6 veckors bilder oxå.. Scrapbookingarna ska få följa med de nya ägerna hem sedan när de flyttar, så jag får se till att inte skuta upp tillverkandet, haha..

  Svea: Hon är riktigt snygg-söt och är ständigt nyfiken på nya saker! Ligger ofta och betracktar vad vi gör. Det är väldigt coolt att hon är så svart men har vita tassar och rött bakben!   Stella: Hon är vår lilla gose-trollunge! Kommer ofta fram och nosar på våra fötter för att få uppmärksamhet. Gillar det röda i pälsen extremt mycket!   Iris: Hon har fantastiskt pigga ögon charmar alla med sin energi. Tycker verkligen om hennes ljusa färgton. Är stark och brottas ofta med brorsan. Hon är dessutom bäst på att hoppa!   Smilla: Älskar hennes kombination mellan bus och gos! Hennes nos är verkligen jätte söt, alldeles skär. Hon har väldigt häftiga färgkombinationer!

 

Sixten: Vår lilla nallebjörnspojke! Han lägger ofta tassen om syskonen när de sover, han försöker vara en riktig man, hihi! Jag gillar att han har så tydigligt mönster. 

Av Rebecca - 30 juli 2011 13:00

  Smilla fingår.  

Vågar jag?...lite spännande verkar det!

  Svea kollar in sina syskon.   Iris spanar.   Sixten kämpar för att ta sig över kanten.

Av Rebecca - 30 juli 2011 09:00

Gissa vem som är vem! Sixten och Iris är väldigt lika :) Gissa innan du läser vidare! ;)

    (Rätt svar: höger=Sixten, vänster= Iris) Iris har en vit svanstipp och Sixten är lite mörkare ;)

Av Rebecca - 29 juli 2011 19:29

Fem utslagna kattungar ligger och sover på min säng just nu <3

     

Av Rebecca - 29 juli 2011 19:12

  När Smillas blivande ägare var och hälsade på igår så hade lilltjejen bestämt sig för att hon skulle komma ut ur hagen! Hon gjorde säkert trettio rymmningsförsök och på bilden har hon lyckats ta sig upp i knät på sin blivande matte. :)

Av Rebecca - 28 juli 2011 12:55

Strax innan jag släckte lampan igår kom Iris och Smilla upp och la sig bredvid mig.. Det dröjde bara någon minut innan alla fem låg ihopkurade tätt intill mig. Det var väldigt mysigt! Jag vaknade ett antal gånger av att någon ramlade ner, men hon/han var lika snabbt uppe igen. Vid två tillfällen låg oxå Esther där och gav dem mjölk.. Jag tycker det är väldigt kul att de vill vara nära oss människor nästan hela tiden.Hoppas de fortsätter att gilla det!<3

Av Rebecca - 27 juli 2011 19:51

Det hoppas, brottas, tränas baklängesgång. De springer, fångar leksaksmöss, puttar på bollar & klättrar på allt. Gör som småbarn: går dit vi inte vill de skall gå. Full fart med andra ord!!   


De är också väldigt duktiga med toan och alla äter mer eller mindre av torrfodret. Igår när jag skulle sova lyckades de ta sig upp i min säng.

     Mamma Esther

Presentation

Det här är en blogg där du har möjlighet att följa den allergivänliga katten Esther och hennes allergiska familj!!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad är bäst med katter?
 När de spinner!
 Deras gosiga päls!
 Den blöta nosen!
 Dom små tassarna!
 När de busar!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards