Allergivänlig katt

Alla inlägg under augusti 2010

Av Rebecca - 23 augusti 2010 15:22

Vi hämtar henne halv 6,, ska försöka att få ut bilderna innan 8 i alla fall. Så kolla då!  

Av Rebecca - 22 augusti 2010 17:30

I morgon får vi hämta hem Esther. Hela dagen igag har gått åt till att städa i det rummet Esther ska vara när vi inte är hemma. Vi har larm som reagerar om hon går helt fritt. Men efter städningen idag är rummet riktigt stor! Mat och vatten skål står på sin plats. Kattlådorna är fyllda.

Välkommen hem Esther!  ps...kolla bilder i morgon kväll!

Av Rebecca - 21 augusti 2010 19:02

Har varit på handbollsträningsläger från halv nio till fem idag... När jag kom hem och precis hade satt mig ner i soffan och börjat äta min middag, berättade min lillebror att sakerna vi beställt till Esther kommit idag och att de stod nere i bollrummet. Jag var bara tvungen att springa ner och börja sätta ihop kattlådan och transprotburen! Maten hann kallna men den var god ändå efter hårt träning.  

Av Rebecca - 20 augusti 2010 15:24

Hemma igen efter några dagar på tjörn. Ska iväg och träna handboll lite senare . I vårat bollrum hemma står alla Esthers saker och väntar! Nu är det bara hon som saknas!! <3

Av Rebecca - 19 augusti 2010 14:24

Har raderat gamla bilder på kameran så jag kan klicka oavbrutet på måndag när Esther kommer hem! Då kommer bilderna ut här. Håll utkik! <3 :D

Av Rebecca - 19 augusti 2010 11:32

Även om den sibirisk rasen är allergivänlig så finns det som jag nämnt tidigare inga garantier på att man tål dem. Vi har fått råd om att bada henne varje vecka och att borsta henne. Vi blev då rekomenderade en borste som heter furminator, som tydligen ska ta bort väldigt mycket hår. I en djuraffär får man nog räkna med att betala upp till 400 kr för borsten. Min lillebror var hos farmor och farfar för drygt en vecka sedan och på en mässa de gick på hittade han en furminator för 50 kr. Den var förpackad, aldrig använd! Bra fynd  

Presentation

Det här är en blogg där du har möjlighet att följa den allergivänliga katten Esther och hennes allergiska familj!!

Fråga mig

16 besvarade frågor

Omröstning

Vad är bäst med katter?
 När de spinner!
 Deras gosiga päls!
 Den blöta nosen!
 Dom små tassarna!
 När de busar!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards